Butang retweet Twitter kini kembali normal!

Sebelum ni kecoh warga Twitterian apabila Twitter mengubah butang retweet sampai Twitter dapat banyak kecaman dan reaksi negatif dari pengguna Twitter.

Laman web microblogging, yang sebelum ini mengubah butang retweet bertujuan untuk membiarkan orang menambahkan kata-kata mereka sendiri sebelum retweet tweet yang diingini. Perubahan butang retweet itu dilancarkan pada bulan Oktober lalu dengan idea untuk “mendorong semua orang untuk mempertimbangkan mengapa mereka memperkuat Tweet mereka, dan membawa lebih banyak fikiran, reaksi & perspektif perbualan. ”

Dalam rangkaian tweet, platform microblogging mengatakan bahawa mereka tidak mencapai hasil yang diinginkan dari proses ini kerana sangat sedikit pengguna yang menambahkan pemikiran dan kata-kata mereka sendiri ke tweet yang dipetik. Perubahan ini pertama kali dilakukan pada bulan Oktober menjelang pilihan raya presiden AS 2020.

Namun, apa yang diharapkan tidak menjadi kenyataan. Malah, masih ramai pengguna Twitter yang tidak menambah idea atau kata kata mereka sendiri sebelum menekan butang retweet itu.

“Penggunaan Quote Tweets meningkat, tetapi 45% daripadanya hanya menulis sekurang kurangnya hanya satu perkataan dan 70% lagi menulis kurang dari 25 patah perkataan”

Setelah 3 bulan pelaksaan pertukaran butang retweet itu, kini Twitter kembalikan butang retweet kepada bentuk asal.

Kira kira beberapa jam yang lalu, Twitter telah pun memuat naik status mengatakan butang retweet dah kembali seperti sedia kala. Dan perkara ini telah pun mendapat reaksi positif dari rata rata pengguna Twitter!

Baca: Lelaki Menari Lagu Beras Cap Rambutan Dapat Sambutan Hangat!

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published.

Related Posts